Czytaj ze zrozumieniem boś nie jeleń.

garryknight / Foter / CC BY-SA

Czytanie ze zrozumieniem to umiejętność, którą powinniśmy nabyć w szkole. Testy dla gimnazjalistów i licealistów sprawdzają to,  a ja myślę, że można by pójść dalej i wprowadzić takie testy nawet na studiach i podczas rozmów kwalifikacyjnych w sprawie pracy. Przesadzam? Po ostatnich doświadczeniach z różnymi firmami jestem przekonana, że to nie jest zły pomysł. W minionym miesiącu zawarłam kilka umów z agencjami reklamowymi ale zanim do tego doszło… o zgrozo! Ja pytam o „A”, pani po drugiej stronie ekranu opowiada o „Z”. Zadaję ponownie pytanie uciekając się do rozmowy  niczym z dzieckiem ,  a odpowiedzi na zadane pytanie  jak nie było tak nie ma.  Innym razem  podaję wyraźnie dane do faktury i dane do korespondencji – w umowie widzę odwrotny zapis. Rozumiem, że pomyłka może się zdarzyć ale chyba nie w każdym mailu i w niemal każdej kolejnej sprawie.  Rezultat był taki, że zamiast załatwić coś pisząc dwa maile trzeba było się napocić i wysłać z dziesięć , a przy tym nadenerwować i wyczerpać limit wulgaryzmów na cały tydzień. Mogłam napisać do kogoś z wyższego szczebla i pożalić się ale za każdym razem stwierdzałam, że dam pani jeszcze jedną szansę. Dziś stwierdzam, że byłam za dobra.

Wiem, że generalnie wszyscy są w biegu, robią kilka rzeczy jednocześnie ale czy nie lepiej poświęcić na przeczytanie maila w spokoju trzy minuty zamiast jednej  i przyłożyć się do swoich obowiązków? Zaoszczędzić można sobie i innym trochę nerwów.

Jedna uwaga do wpisu “Czytaj ze zrozumieniem boś nie jeleń.

  1. TAK. Niestety, wyższe wykształcenie to nie to samo, co inteligencja, wręcz chyba ma z nią (oraz umiejętnością czytania ze zrozumieniem) coraz mniej wspólnego. Zresztą, całe społeczeństwo, a nie tylko teoretycznie lepiej wykształcona część, ma z tym problem. Zobaczyłam po komentarzach u siebie, kiedy wordpress umieścil mnie gdzieś w polecanych i przeczytało mnie więcej niz trzy osoby z grona znajomych…

Skomentuj

