Polecam polecieć – OLT Express.

Jeśli czytaliście mój pociągowy niezbędnik, to już wiecie, że podróże są mi bliskie, ale równocześnie daleka jest mi przyjemność podróżowania pociągiem. Może nie byłoby tak źle gdyby do pokonania było ok 100 km. Niestety zazwyczaj jest to więcej np na trasie: Warszawa- Szczecin. Nie lubię jeździć pociągiem i 560 godzin spędzonych na torach w zeszłym roku nie sprawiło, że przyzwyczaiłam się do tego jakże „komfortowego i szybkiego” środka lokomocji;)

Na szczęście na ratunek przybyły linie lotnicze OLT Express i to im zafunduję dziś darmową reklamę. Od razu wytłumaczę się, że nie jestem pracownikiem tych linii, ani nikt z moich bliskich. Jedyny interes w tym mam taki, że może zachęcę Was do korzystania z ich usług to będzie większa szansa, że nie zbankrutują i będę mogła dłużej z nimi latać:)

matt.hintsa / Foter / CC BY-NC-ND

Odbyłam 2 loty tymi liniami na trasie Warszawa- Szczecin i z powrotem i powiedziałam sobie: nigdy więcej podróży pociągiem.

Przedstawiam wam różnice w podróży na tej trasie pomiędzy lotem z OLT Express, a jazdą pociągiem Intercity.

Pociąg Intercity                                                              OLT Express

1.Czas podróży            5 h 20 min                                         50 min

Rzadko kiedy pociąg jedzie zgodnie z planem. Przeważnie trzeba dodać ok 10-20 minut, a zimą to i opóźnienia po kilka godzin przeżyłam. Sam lot zajmuje 50 minut, ale można zaokrąglić do 60 minut, dodając przygotowanie do startu i wyjście z samolotu od momentu wylądowania. Oczywiście w przypadku lotu trzeba dodać 1h, by dopełnić wszelkich procedur- odprawa itp.

2. Komfort                     3,5/5                                               3,5/5

Jest to oczywiście moja subiektywna ocena. Gdybym w przypadku pociągu brała pod uwagę jazdę w przedziałach to dałabym 2, bo ich nie cierpię, ale że jeździłam tylko wagonami bezprzedziałowymi to niech będzie 3,5 na 5 punktów. W przypadku lotu miejsca przy wyjściu ewakuacyjnym są bez zarzutu, bo jest dużo miejsca na moje dłuuugie nogi;), ale nawet na normalnych miejscach da radę wytrzymać przez niecałą godzinę.

3. Poczęstunek              markiza + napój                             ciastko / rogal +napój

Poczęstunek uwzględniony w cenie biletu to w przypadku IC małe ciasteczko typu „markiza”- taka na 1 kęs i napój zimny lub ciepły do wyboru. W OLT Express dają ciastko francuskie lub rogala na 3 kęsy i napój też do wyboru. Muszę powiedzieć, że byłam pozytywnie zaskoczona tym, że jest poczęstunek podczas tak krótkiego lotu. Zazwyczaj w  przypadku tanich linii nie mamy co marzyć o czymkolwiek do picia i jedzenia bez ponoszenia dodatkowych opłat.

4. Dojazd na dworzec/lotnisko.

 Czas i koszt dojazdu na dworzec i lotnisko w moim przypadku jest porównywalny, zwłaszcza jeśli biorę pod uwagę czas poza godzinami szczytu. Na szczęście lotnisko nie jest poza Warszawą więc i taxi nie wychodzi drożej niż na dworzec kolejowy, a autobusem też jadę podobnie. Gorzej jest  w Szczecinie, bo na lotnisko trzeba dojechać do Goleniowa. Tu potrzebuję 45 minut samochodem, bus kosztuje ok 20 zł, ale taxi na dworzec kolejowy 20-25 zł.

5. Cena                          131 zł                                                    99 zł

Cena w przypadku pociągu dotyczy 2 klasy -bilet normalny. Pierwsza klasa kosztuje już 173 zł. W przypadku lotu z OLT Express cena jest kompletna – nie dolicza się już żadnych opłat lotniskowych.

Podsumowując:

Pociąg – podróż trwająca 5,5 h jak dobrze pójdzie, +  dojazd + toalety, które „ujdą w tłoku” + niedobra markiza= 131 zł + dojazd „na ” i „z” dworca taxi lub komunikacja miejską lub z szoferem w postaci rodziny lub znajomych:)

Wsiadasz – męczysz się wiele godzin – wykończona wysiadasz:/

Samolot – podróż trwająca 60 minut + 1h na lotnisku + dojazd + dobre ciastko+ czysta toaleta = 99 zł + dojazd na lotnisko i z lotniska.

Wsiadasz – jesz coś  – czytasz chwilę gazetę – wysiadasz:)

Nawet jeśli po pełnej kalkulacji uwzględniającej koszt dojazdu na lotnisko czy dworzec wynik będzie podobny lub taki sam, to i tak wolę spędzić w samolocie 60 minut i być w Szczecinie po 3 – 3,5 godzinach niż męczyć się w pociągu 5,5 h, a w przypadku TLK czy Interregio to prawie 7 godzin.

Jak dla mnie – wybór jest oczywisty i mam nadzieję, że moja każda kolejna podróż będzie odbywała się w chmurach. Jestem w stanie zrozumieć przeciwnika lotu jeśli załapuje się jeszcze na zniżki kolejowe, ma krótkie nogi i nie zależy mu na czasie, ale jeśli ma powyżej 26 lat, szanuje swój czas i chce odbyć podróż w dobrej jakości za rozsądną cenę to odpowiedź jest jedna – OLT Express.

Już nawet zarezerwowałam loty na kolejne terminy – póki cena dobra;)

Do zobaczenia na pokładzie!

3 uwagi do wpisu “Polecam polecieć – OLT Express.

  1. OLT jest swietne. Niestety wciaz finansowo oplaca mi sie TLK ale ze wzgledu na czas i komfort warto zainwestowac w samolot. Ja ostatnio co chwile podrozuje samolotami ale pomiedzy Wlochami a Polska a teraz moge bez trudu w podobnej cenie podrozowac po Polsce. Wlasnie a propo cen, to absurd, ze podroze w tym samym kraju sa w tych samych cenach jak nie drozsze od podrozy zagranicznych……

  2. Bardzo dobrze wiedzieć 🙂 dziękuję za info!!

    P.S. Właśnie… mądre rozwiązania. Ja się tylko boję, że wiem tak niewiele, że nie przewidzę pewnych sytuacji… i jak tu mądrze urządzić? 🙂 Cierpliwość mam jeszcze w ilościach nietkniętych pokładów… na razie… ;P

  3. Gdybym – podobnie jak Ty – wiele czasu spędzała na podróżach służbowych to pewnie też zdecydowałabym się na OLT. W moim przypadku jednak, podróże pociągiem odbywają się tylko i wyłącznie przy okazji wakacji lub długich weekendów, a doliczając zniżkę (ostatni miesiąc :() studencką, na razie bardziej opłaca się pociąg 🙂 …chociaż, nie wiem czy to jeszcze aktualne ale OLT wprowadził zniżkę dla studentów – bilet za 50zł. I tak porównując np trasę Poznań-Gdańsk, gdzie bilet normalny kosztuje 56 zł a z ulgą 50% 28zł, to może i się nie opłaca. Jednak gdyby wziąć pod uwagę dłuższe trasy, gdzie bilety PKP są znacznie droższe, wówczas oferta OLT zyskuje 🙂

Skomentuj

