Pojąć nie mogę …czyli absurdy według Szpilki cz.1

edenpictures / Foter / CC BY

Oto część pierwsza pytań, na które nie znajduję racjonalnych odpowiedzi, kwestii, które mnie denerwują i sprawiają, że czasem się zastanawiam czy nie wyjechać z tego kraju… o ile gdzieś wygląda to lepiej.

  1. Dlaczego zamawiając taxi w Warszawie na konkretną godzinę może okazać się, że Pani przyjmująca zlecenie zadzwoni 5 minut przed planowanym przyjazdem i poinformuje, że taksówki jednak nie będzie. Rozumiem, że korki itp., ale po to dzwonię kilka godzin wcześniej żeby auto było na czas gdzie trzeba. Przyznam, że ostatnio coraz rzadziej to się zdarza, ale jednak nigdy nie jestem pewna czy nie będzie telefonu ze słowami : „Przykro nam , ale…” Doświadczyłam tego wybierając się na lotnisko i uwierzcie mi, było nerwowo.
  2. Dlaczego trzeba  płacić dwie składki zdrowotne jeśli bym chciała prowadzić  własną działalność i być zatrudniona u kogoś? Jakoś nie wydaje mi się żebym dzięki temu została przyjęta w przychodni poza kolejnością, a w szpitalu dali mi podwójny obiad.

3. Dlaczego kiedy ukradną auto, to policja pojawia się po kilku godzinach, nie robi praktycznie nic w tej sprawie, a potem umarza śledztwo bez żadnego „ale”? Gdy jednak zgłaszasz małe zarysowanie na firmowym aucie, (konieczna procedura w przypadku firmowych aut),  to pojawiają się szybko, wzywają cię na przesłuchania, drążą, utrudniają… a mordercy i złodzieje robią w tym czasie swoje…

4. Po co mam segregować śmieci na trzy grupy: plastik, szkło, papier, skoro śmieciarka zabierając to, wrzuca wszystko do jednego kontenera ?

c.d.n.

Jeśli ktoś mnie oświeci w powyższych kwestiach to ma u mnie dużego plusa.

4 uwagi do wpisu “Pojąć nie mogę …czyli absurdy według Szpilki cz.1

  1. Kazdy kraj ma swoje absurdy. We Wloszech dla mnie najwiekszym absurdem jest kupno biletow komunikacji miejskiej….. W niedziele, lub w tyg po godz 20 wszystkie tabachierie sa pozamykane, u kierowcy nie mozna kupic biletu, jedynym otwartym miejscej jest podziemie metra ale jesli trzeba do metra dojechac tramwajem i zlapie cie kontroler placisz 40 euro za brak biletu….. i nie interesuje ich, ze nie bylo nic otwarte by kupic ten cholerny bilet.

  2. 1. Bo nawet, jak zamawiasz taxi kilka godz wcześniej, ona nie wyjeżdża do Ciebie wówczas, tylko tak, aby zdążyć na czas, dlatego ten czas jest podatny na korki 😉
    2. Moja sąsiadka prowadzi własną działalność i nie płaci za to składek. Powiedziała mi, że specjalnie wzięła ćwierć etatu, gdzieś indziej, aby nie płacić 2 razy za ZUS. W jej przypadku to działa, nie wiem, czemu Ty widzisz inaczej ^^
    3. Nie ma auta, nie ma sprawy, jest auto, to jak porysowane, jest sprawa 😀
    4. Bo kontenery były stawiane wedle wymogów Unii i kiedy się segregacja jeszcze opłacała. W trakcie kryzysu, zaczęła wychodzić drożej, niż neutralizacja zwykłych odpadów, dlatego jest jedna śmieciarka, choć planują to zmienić.

Skomentuj

